Blog: van investeerder naar klant

0
512

Hoe maak je investeerders in jouw crowdfundingproject tot je klanten?

Een crowdfunding campagne brengt, zeker voor beginnende ondernemers, mooie marketingvoordelen met zich mee. Jouw bedrijf en verhaal wordt bekend bij duizenden potentiële investeerders. Maar dat is niet het enige. Een slimme ondernemer weet van zijn investeerders ook zijn klanten te maken. Hoe? Door leuke acties en extraatjes.

Leuke acties voor investeerders
Een goed voorbeeld is het bedrijf Camperverhuur Utrecht, dat via het crowdfunding platform Geldvoorelkaar.nl geld ophaalde voor de aankoop van verschillende campers. De ondernemers maakten hun aanbod extra aantrekkelijk voor investeerders door een incentive (extraatje) aan te bieden. Investeerders vanaf €1500,- ontvingen een mooie korting op een boeking bij het camperverhuurbedrijf.

Het project van het camperverhuurbedrijf werd succesvol gefund. Om nog meer uit de marketingmogelijkheden van hun campagne te slepen, breidden de ondernemers hun actie uit. Niet alleen kregen grote investeerders korting op een boeking, maar alle investeerders kregen ook nog eens korting op sanitair en tegels via Sanizo Sanitair en wonentegels.nl – beiden in beheer van de ondernemers. Hartstikke leuk natuurlijk!

Tip voor ondernemers
De tip is dus: bedenk een actie waarmee je het voor investeerders aantrekkelijk maakt om je klant te worden. Veel investeerders vinden het leuk om iets terug te zien van de bedrijven waarin ze geld hebben gestoken. Wie weet krijg je er een trouwe klantenschare bij!

Meer weten over de marketingvoordelen van crowdfunding? Lees onze blog over de kracht van media-aandacht.

Benieuwd naar de incentives die anderen bedenken? Zoek eens in de pitches van andere ondernemers! Op geldvoorelkaar.nl kun je al veel voorbeelden vinden.

GEEN REACTIES